just Aqilah,

off lifestyle & memories

PROTEIN SHAKE

 Assalamualaikum, hello earthlings ❤️


So it has been ages kan since my last blog post. But that's okay, moving on. So happy new year 2023 earthlings! Kejap je pejam celik pejam celik dah tahun baru.

Honestly I tak rasa I spent my 2022 the way I want it to. Banyak lagi goals on my vision board yang I tak achieve but at least berat I dah berkurang, tu je la yg I proud.

Cakap pasal berat, so far mmg berat turun then lately I start to eat a lot, and I rasa berat I naik sikit ni dah la I tengah struggle nak turunkan berat dkt perut and peha, makan balik benda manis and all, kirim salam la kan 😂 so I need to be more mindful about what I eat in the future. Kena betul betul cut off sugar starting now. Buat IF betul betul, no more slacking off and I need to take more protein. Lately ni I rasa mcm protein I kurang sbb tu lah kadang kadang I jadi senang lapar. 

Yess, if dah makan tp still rasa lapar that's means you maybe kurang ambil protein in your daily life. Nak senang kan ambil protein shake. Banyak lah brand dekat luar tu but I prefer Nutrilite and Shaklee. Both I pernah consume sebenarnya. Nutrilite punya trust me mmg berbaloi, serious sangat kenyang bila consume. And shaklee pun to me not bad cuma in term of taste kan I prefer Nutrilite sebenarnya sebab Nutrilite Bodykey dia memang sedap. Creamy!


Kalau nak tahu Nutrilite ada soy protein and also Bodykey.

Soy Protein Nutrilite ni mengandungi gabungan tiga jenis protein and sangat berkualiti. Buktinya skor PDCAAS Nutrilite is 1 which is paling tinggi. Ada 4 flavour (original soy, chocolate, mixed berries and green tea). In term of flavor wise, ni memang ada rasa tepung sikit tau so if you rasa susah telan lagi lagi flavor original tu, you boleh la mix dengan susu or blend dengan buah. Or even mix dengan Bodykey! 

BodyKey ni meal replacement so dalam dia not just ada protein but fibre and minerals as well. Memang one complete meal! Siapa tak sempat makan or memang nak diet bagus ambil Bodykey ni. Ada 3 flavor (Latte, Chocolate and Berry) trust me, semua flavor dia sedap sangat. Berry tu macam minum strawberry milkshake and untuk I yang tak berapa suka Latte pun I rasa Latte dia sedap! You guys should try!


Bodykey ni dalam sachet so senang nak bancuh. Ada 14 sachets in 1 box. Boleh bawa pergi office or asrama, then shake shake je. Dalam kereta pun boleh prepare. Senang sangat. 

So certain people rasa Nutrilite mahal compare to shaklee but if tengok Meal Replacement shaklee pun price dia takdelah murah mana.. mahal sikit dari Nutrilite and it is also for 14 servings tau. Beza dia shaklee semua protein dia dalam tong 😁

In term of kandungan dia I tak check further lagi, nanti kita tengok perbezaan dia but so far this is my two favourite protein brand. Nak diet ni memang kena cukup protein tau supaya senang, tak lapar manjang and tak gelebeh. So ambil lah protein okie. 

Nak grab boleh roger okie

www.wasap.my/60192800533/nakproteinNutriliteShaklee

0 Comments

Contact Form (Do not remove it)

back to top